دریافت دیه در تصادفات

دریافت دیه در تصادفات

یکی از عواملی که در مواجهه با تصادفات ممکن است پیش بیاید، دریافت دیه در تصادفات است که طرفین تصادف از همدیگر طلب و دریافت میکند. در ادامه مطلب با عدل محور همراه باشید.

هنگامی که فردی با ماشینی تصادف میکنید که فرقی ندارد بین اینکه یکی سواره بوده باشد. و دیگری پیاده و یا هر دو با ماشین بوده باشند؛در هر صورت چنانچه فردی در این تصادفات آسیب ببیند و مستحق دیه باشد. میتواند از شخص مقصر و مسبب دیه خود را دریافت کند.
در تصادفات رانندگی،هزینه های بیمارستان و دیگر هزینه های مالی و درمان به انضمام دیه قابل دریافت است. یکی از بزرگترین مشکلاتی که فرد آسیب دیده دارد،آن است که چگونه بتواند دیه خود و دیگر هزینه ها را دریافت نماید.

دریافت دیه در تصادفات به کمک عدل محور

در این مقاله که به کمک وکیل متخصص کیفری گروه وکلای عدل محور نگارش شده است. در خصوص نحوه دریافت دیه از شخص مقصر و بیمه شخص ثالث مرحله به مرحله صحبت میکنیم. پس لطفاً با ما همراه باشید و برای مشاوره حقوقی با شماره ٠٩٣٠٥٢٩٧٥٠٤ تماس حاصل فرمایید و با عدل محور همراه باشید.

در مواجهه با تصادفات باید در ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده. سپس مراحلی را برای بهتر کنترل کردن وضعیت پیش امده انجام دهیم:

دریافت دیه در تصادفات

در مواجهه با تصادفات چه کنیم ؟

گام اول:تماس با پلیس

در قدم اول شما باید به محض وقوع تصادف،با پلیس راهنمایی و رانندگی تماس بگیرید. تا پلیس نیروی انتظامی یکی از ماموران خود را بفرستد و با دیدن صحنه وقوع تصادف و حادثه،مقصر را تعیین کند و تمامی حوادث به وقوع پیوسته را،صورتجلسه نماید.

دقت داشته باشید که در تصادفاتی که با ضرر های مالی بالای شانزده میلیون تومان و یا ضرر های جانی و بدنی همراه هستند. کشیدن کروکی به توسط مامورین نیروی انتظامی الزامی میباشد.

گام دوم:تماس با اورژانس

چنانچه شخصی در صحنه تصادف،آسیب جانی دیده باشد حتماً باید علاوه بر انجام دادن مراحل گام اول یعنی تماس با پلیس ١١٠،با اورژانس و بیمارستان تماس بگیرد. تا او را به بیمارستان منتقل کرده و پرونده وی در بیمارستان نیز صورتجلسه گردد.

گام سوم:تشکیل پرونده

پس از انجام مراحل فوق و صورتجلسه کردن اتفاقات به وقوع پیوسته،پرونده ای تشکیل میگردد. که برای تشکیل این پرونده فردی که در تصادف آسیب دیده است،باید دو چیز را از راننده مسبب حادثه دریافت نماید:

  1. کد یکتا بیمه نامه شخص ثالث راننده مقصر
  2. مدارک ماشین و شخص راننده مقصر حادثه

گام چهارم:ارجاع به دادگاه

در این مرحله پس از گرفتن مدارک راننده و دریافت اصل بیمه نامه وی،برای پرداخت خسارت شخص آسیب دیده پرونده به دادگاه مراجعه میگردد. تا هم حکم صادر گردد و هم مقدار دیه و مقدار خسارت وارده به شخص آسیب دیده تعیین گردد.

گام پنجم:آماده سازی مدارک

در پروسه صدور حکم به میزان دیه به توسط دادگاه،بهتر است. شخص آسیب دیده مدارک زیر را جهت تحویل به شرکت بیمه آماده سازد که عبارتند از:

  1. اصل گزارش پلیس
  2. اصل کارت شناسایی شخص آسیب دیده
  3. اصل کارت شناسایی شخص مقصر
  4. کارت ماشین شخص مقصر
  5. اصل برگه ای که خسارت در آن اعلام شده است
  6. نظریه کارشناس رسمی دادگستری

گام ششم:مراحل پس از دادگاه و دریافت دیه در تصادقات

در اینجا به توسط دادگاه حکم قطعی تعیین شده و میزان دیه نیز مشخص شده است. و مراحل اعتراض به رای نیز گذشته است؛در این مرحله شخص آسیب دیده حکم دادگاه را به شرکت بیمه تحویل داده. پس از احراز صحت مدارک به توسط کارشناسان رسمی شرکت بیمه،دیه شخص آسیب دیده به وی پرداخت خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *