رابطه نامشروع با دختر باکره و عواقب آن

مجازات های قانونی رابطه نامشروع با دختر باکره با گروه وکلای عدل محور : این روزها متاسفانه برقراری رابطه جنسی و رابطه نامشروع میان دختران و پسرانی که علقه زوجیت میان آنان وجود ندارد،رواج پیدا کرده است و افراد بدون در نظر گرفتن عواقب جسمی،روانی و قانونی این عمل،به ارتکاب رابطه نامشروع با افراد نامحرم میپردازند.

گاهاً برخی از افراد همه را به یک چشم میبینند و فکر میکنند که همه شبیه به هم هستند. و چنانچه یک نفری حاضر به برقراری رابطه جنسی با آنان گردد. فکر میکنند که دیگران نیز باید با آن ها رابطه جنسی برقرار کنند. حتی اگر راضی نباشند و یا آمادگی برقراری رابطه جنسی نداشته باشند.

رابطه نامشروع با دختر باکره

در این مقاله که به کمک وکیل متخصص کیفری گروه وکلای عدل محور نگارش شده است. در خصوص جرم برقراری رابطه جنسی با دختر باکره و عواقب آن و مجازات آن صحبت کرده و آن را بررسی میکنیم. پس با عدل محور همراه باشید.

برقراری رابطه نامشروع به چه معناست؟

رابطه نامشروع مطابق قانون یعنی میان دختر و پسری که علقه زوجیت میان آنان نیست. یعنی زن و شوهر نیستند و عقد نکاح میان آنان منعقد نشده است؛اعمالی جنسی نظیر بوسیدن،بغل کردن،هم بستر شدن،همخواب شدن و هر عمل دیگری که به قصد لذت و برقراری رابطه جنسی باشد ارتکاب یابد که به ارتکاب این اعمال،برقراری رابطه نامشروع میگویند.

آیا رابطه نامشروع با دختره باکره با دختر غیر باکره تفاوت دارد؟

رابطه نامشروع با دختری که باکره است تفاوتی با دختر غیر باکره ندارد. و تمامی اعمالی که در خصوص رابطه نامشروع صدق میکنند. نظیر بغل کردن،بوسیدن،هم بستر شدن،هم خواب شدن و … و همچنین دخول آلت تا محل ختنه گاه مرد به نحوی که به پرده بکارت دختر باکره آسیب برساند را رابطه نامشروع با دختر باکره مینامند.

برقراری رابطه جنسی با دختر باکره

حال هنگامی که فردی با دختر باکره رابطه جنسی و رابطه نامشروع برقرار میکند ممکن است این رابطه جنسی با رضایت دختر بوده. و یا بدون رضایت وی بوده باشد و در حکم زنای به عنف و یا تجاوز شکل بگیرد. که مطابق آن ممکن است به دختر آسیب روحی شدید وارد شود و پرده بکارت وی زائل شود. و وی خواهان مجازات کردن فرد متجاوز باشد.

در ادامه به بررسی شرایطی که ممکن است در پی برقراری رابطه جنسی با دختر باکره به وقوع بپیوندد صحبت کرده و مجازات آن را توضیح میدهیم.

ازاله بکارت

در قانون مجازات اسلامی برای برقراری رابطه نامشروع با دختر باکره و به تبع آن از بین بردن بکارت دختر،ضمانت اجرای زیر پیش بینی شده است:

هنگامی که ازاله بکارت غیر همسر از طریق نزدیکی و یا از هر طریق دیگری بدون رضایت دختر صورت بگیرد. ضمان مهر المثل را به دنبال خواهد داشت.

مهر المثل یعنی چه؟

ما ٣ نوع مهریه معین شده در قانون داریم که عبارتند از

  • مهرالمسمی
  • مهرالمثل
  • مهرالمتعه

مهرالمسمی همان مهریه ای است که در عقد ازدواج با “توافق” طرفین و خانواده ها انجام میگیرد. و مهرالمثل مهریه ای است که در صورت عدم تعیین مهریه متناسب با شان عرفی زن و شرایط مالی و اجتماعی و تحصیلی وی تعیین میگردد. مهرالمتعه برای طلاق دختر باکره ای است که هنوز با شوهرش رابطه جنسی برقرار نکرده است. و میخواهد جدا شود که متناسب با شرایط مالی مرد تعیین میگردد.

در ازاله بکارت زوجه به طریق برقراری رابطه نامشروع برای ضمانت اجرا برای زوجه مهرالمثل تعیین میگردد. و فردی که بکارت دختر را زایل کرده است موظف که آن را پرداخت نماید.

مجازات برقراری رابطه جنسی نامشروع با دختر باکره

علاوه بر پرداخت میزان مهرالمثل معین شده. چنانچه فرد به زور با دختر باکره رابطه جنسی برقرار کرده باشد. در حکم تجاوز به عنف و برقراری رابطه جنسی به عنف و زور بوده که مجازات اعدام را به دنبال دارد.

چنانچه دختر باکره به این رابطه راضی بوده باشد تکلیف چیست؟

دقت داشته باشید که چنانچه دختر به رضایت خود رابطه جنسی برقرار کرده باشد. هیچ ضمانی بر وی ثابت نیست و چرا که با میل خودش این رابطه را برقرار کرده است. هیچ ضمانی بر عهده مرد نبوده و چنانچه شکایت رابطه نامشروع ی مطرح باشد ، مجازاتی اثبات گردد بر ذمه هر دو میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *