شرایط و نحوه ممنوع الخروج کردن فرزند

ممنوع الخروج کردن فرزند در چه شرایطی امکان پذیر است ؟ زمانی که پدر و مادری بخواهند از یکدیگر جدا شوند. و از هم طلاق بگیرند،در این مابین کسی که قربانی این کشمکش ها و دعواهای خانوادگی میگردد. فرزند خانواده است علی الخصوص چنانچه زیر 18 سال بوده باشد و هنوز به سن قانونی نرسیده باشد.

برای همین قانون در خصوص بسیاری از موارد برای زوج و زوجه ای که تصمیم به طلاق گرفتن دارند،تعیین و تکلیف میکند. تا فرزند مشترک این زوج در این مابین حداقل آسیب ممکن را ببیند. و قانون بتواند با تعیین و تکلیف سازی در خصوص مواردی همچون حضانت فرزند،نفقه فرزند،خروج فرزند از کشور و … صحبت نماید.

ممنوع الخروج کردن فرزند

در این مقاله در خصوص خروج فرزند مشترک از کشور و ممنوع الخروج کردن فرزند صحبت کرده و موارد قانونی آن را بررسی مینماییم. با عدل محور همراه باشید.

ممنوعیت فرزند از خروج از کشور

هنگامی که زن و مردی جدا میشوند،بر طبق نظریه دادگاه حضانت فرزند به یکی از آنان واگذار میگردد. که بر طبق قانون ایران حضانت فرزندان تا 7 سالگی با مادر خانواده بوده و از 7 سالگی تا سن بلوغ با پدران میباشد.

سن بلوغ

سن بلوغ برای دختران 9 سال تمامی قمری و برای پسران 15 سال تمامی قمری میباشد. و بعد از آن خودشان تعیین و تکلیف میکنند و تصمیم میگیرند. که آیا میخواهند با پدر خود زندگی کنند و یا با مادر خود.

خضانت

حضانت به این معنا نیست که والدی که در زمان حضانت، حضانت فرزند با اوست میتواند هرکاری که میخواهد با فرزند مشترک بکند. و او را به هرجایی که میخواهد ببرد و والد دیگر حق هیچگونه اظهار نظری در خصوص وضعیت فرزند دیگر ندارد.

این موضوع در خصوص خروج فرزند از کشور نیز صدق میکند و چنانچه والدی که حضانت فرزند مشترک با اوست بخواهد فرزند را از کشور خارج کند. باید رضایت والدی که حضانت فرزند مشترک با او نیست را جلب کند و چنانچه والدی که حضانت فرزند مشترک با او نیست. به این امر رضایت نداشته باشد،میتواند با مراجعه به دادگاه و کسب رای قاضی،حکم ممنوعیت از خروج از کشور فرزندش را بگیرد.

 

همچنین در مقابل این امر،چنانچه والدی که تصمیم به خارج کردن فرزند مشترک از کشور دارد. بتواند در دادگاه این امر را اثبات نماید که خروج فرزند از کشور به صلاح اوست و آینده فرزند را تضمین مینماید. میتواند حکم ممنوعیت فرزند از خروج از کشور را باطل کرده و فرزند خود را از کشور خارج نماید.

برای اثبات این امر نیاز به وکیل مجرب و وکیل متخصص امور خانواده گروه وکلای عدل محور بوده پس به شما پیشنهاد میکنیم که حتما با وکلای متخصص گروه ولای عدل محور در ارتباط بوده و از آن ها مشاوره حقوقی گرفته و یا با شماره 09305297504 تماس حاصل فرمایید.

رضایت پدر برای خروج از کشور

فرزندان زیر 18 سال برای خروج از کشور نیاز به اجازه و رضایت پدر خانواده دارند. و این امر ارتباطی به این امر ندارد که فرزند تحت حضانت پدر خود بوده باشد و یا مادر خود و برای گرفتن پاسپورت به رضایت و اذن پدر نیاز بوده و الزامی میباشد.

ممنوع الخروج کردن فرزند

همانگونه که پیشتر خواندید پدر میتواند به راحتی فرزند زیر 18 سال خود را به توسط اداره گذرنامه ممنوع الخروج کرده و به وی اجازه گرفتن پاسپورت و خروج از کشور ندهد. اما این به آن معنا نیست که چنانچه یکی از والدین تصمیم گرفت که فرزندش را از کشور خارج کند. نتواند این کار را انجام دهد بلکه میتواند با گرفتن وکیل متخصص و مراجعه به دادگاه،این امر را اثبات نماید. که خروج فرزند از کشور به صلاح وی بوده و فرزندش را از کشور خارج نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *