طلاق به علت ناتوانی جنسی مرد

طلاق به علت ناتوانی جنسی مرد : ازدواج امری همیشگی بوده که در همه جای دنیا رواج داشته و افراد همیشه از ازدواج کردن استقبال میکردند و به دنبال اغاز زندگی مشترک و شروع زندگی مشترک هستند.

همچنین ازدواج در ادیان مختلف نظیر اسلام امری مقدس بوده و در شرع مقدس ترویج به آن به دفعات تکرار شده است.

مطابق قوانین ما نظیر قانون مدنی برای ازدواج در ایران باید عقد نکاح منعقد گردد. و شرایط مخصوص به خودش نظیر تعیین مهریه،رعایت شرایط سنی،رعایت محرمیت و … رعایت شود.

حال گاهی ممکن است این ازدواج و این زندگی مشترک جواب ندهد و افراد به این نتیجه برسند. که در زندگی تنهایی خود و به تنهایی بیشتر پیشرفت میکنند. و تصمیم بگیرند که از یکدیگر جدا شوند و طلاق بگیرند.

طلاق به علت ناتوانی جنسی مرد

طلاق نیز در قوانین ایران شرایط مخصوص به خودش را دارد. و قواعد مخصوص به طلاق باید رعایت شود نظیر پرداخت مهریه یا توافق در خصوص آن،حضور دو شاهد عاقل و بالغ،خواندن صیغه طلاق، نگه داشتن عده طلاق و …

طـلاق در ایران چنانچه طلاق توافقی نباشد باید به درخواست مرد بوده باشد که در ادامه به توضیح آن میپردازیم. با عدل محور همراه باشید…

طلاق به درخواست مرد

در طلاق به درخواست زوج ، مطابق قوانین ایران و دین اسلام و شرع،مرد برای طلاق نیازی به ارائه دلیلی ندارد و به زبان ساده،حق طلاق با مرد میباشد. و مرد میتواند با پرداخت مهریه زوجه،هر زمان که میخواهد طلاق بگیرد و زن خود را طلاق بدهد.

همچنین مرد بنا به دلایل دیگری نظیر عدم تمکین زوجه نیز طلاق بگیرد و با زوجه توافق کند که مهریه او را پرداخت نکند و در مقابل او را طلاق بدهد.

اما در رابطه زناشویی مطابق قوانین ایران،زنِ رابطه برای طلاق گرفتن نیاز به ارائه دلیل دارد. و باید دلایلی موجه برای طلاق گرفتن از شوهر خود به دادگاه ارائه دهد تا دادگاه حکم به طلاق از طرف زوجه را صادر کند.

طلاق به درخواست زن

همانگونه که در بند فوق ذکر شد،زوجه برای طلاق گرفتن نیاز به ارائه دلایل موجه به دادگاه دارد. که در قوانین مختلف به آن ارائه اشاره شده است.

از سری شرایطی که مطابق آن زوجه میتواند طلاق بگیرد عبارتند از:

  • عدم پرداخت نفقه
  • ترک زندگی مشترک توسط زوج برای مدت معینه در قانون
  • اعتیاد مرد که مخل زندگی مشترک باشد
  • اخته بودن مرد
  • ناتوانی جنسی مرد
  • عسر و حرج زوجه

در ادامه در خصوص طلاق به علت ناتوانی جنسی مرد صحبت میکنیم.

توضیحات طلاق به علت ناتوانی جنسی زوج

طلاق به علت ناتوانی جنسی مرد میتواند بنا به دلایل مختلفی رخ بدهد.

یک اینکه مرد مشکل در نعوظ داشته باشد و به طور کلی نتواند رابطه جنسی برقرار کند. و مورد دوم اینکه مرد اصولاً سرد مزاج بوده باشد. به دفعات کمی در طول ماه یا سال با زوجه رابطه جنسی برقرار کند. و این موضوع سبب عسر و حرج زوجه گردد.
زوجه میتواند در درجه ی اول به سکس تراپیست مراجعه کند و سعی در حل این مشکل نماید.

اگر مشکل مذکور حل نشد و همچنان زوجه دچار عسر و حرج و سختی در زندگی با مرد بود. میتواند با طرح دادخواست و درخواست ارجاع به پزشکی قانونی و یا شهادت شهود،ایراد وارد به مرد را ثابت نماید و به این طریق از وی طلاق بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *