آموزش استعلام پرونده مالیاتی

روش های استعلام پرونده مالیاتی : همانطور که میدانید مطابق قانون مالیات های مستقیم،تمامی افراد ملزم به دادن مالیات هستند. مالیاتی که در واقع یک منبع درآمد بسیار عظیمی برای دولت ها میباشد. از همین راستا و در راستای جلوگیری از سوء استفاده از استفاده از مالیات ها و دریافت مالیات ها و … قانونگذار اقدام به سر و ساماندهی این موضوع نموده است.

در ادامه توسط وکیل حقوقی گروه وکلای عدل محور ، به شما توضیح خواهیم داد که چنانچه درگیر پرونده مالیاتی شده اید. چه راهکار هایی را برای آسان تر شدن راه خود پیش ببرید.

آموزش استعلام پرونده مالیاتی

مطابق قانون مالیات های مستقیم که به صورت صریح و واضح در خصوص مالیات و نحوه پرداخت آن و تسهیلات آن و … برای افراد حقیقی و حقوقی تصمیم گیری میکند.

استعلام پرونده مالیاتی تمامی افراد حقیقی و حقوقی که مشمول پرداخت مالیات هستند باید پرونده مالیاتی داشته باشند. و تمامی وضعیت های مالیاتی آنان نظیر پرداختی های مالیات و بدهی های مالیات و … باید در آن پرونده درج گردد.

در گذشته افراد برای تشکیل پرونده مالیاتی باید به اداره مالیات شهر و یا استان خود مراجعه میکردند. اما امروزه برای راحت تر شدن کار مردم و آسان تر شدن رویه آن ها ، دولت اقدام به راه اندازی سامانه برخط نموده است.

که افراد بتوانند به صورت برخط و بدون نیاز به مراجعه به اداره مالیات بتوانند پرونده مالیاتی خود را تشکیل بدهند و یا از وضعیت مالیاتی خود آگاه گردند.

سامانه برخط پرونده مالیاتی

همانگونه که در بند فوق ذکر شد. امروزه دولت در راستای آسان سازی امور مالیاتی افراد سامانه برخط استعلام پرونده های مالیاتی را راه انداخته است. و افراد میتوانند به صورت آنلاین و برخط وضعیت مالیاتی خود را چک کنند. و از نحوه بدهی ها و پرداختی های خود آگاه گردند.

شما عزیزان میتوانید با مراجعه به سایت

Tax.gov.ir

تمامی امور مربوط به مالیات خود را به صورت آنلاین و برخط انجام دهید. تمامی افراد حقیقی و حقوقی که ملزم به پرداخت مالیات هستند. موظفند در این وبسایت پرونده مالیاتی خود را تشکیل دهند و در این سایت ثبت نام کنند.

همچنین شما عزیزان با مراجعه به وبسایت

MY.TAX.GOV.IR

می توانید پرونده مالیاتی خود را پیگیری نمایید و از وضعیت مالیاتی خود مطلع گردید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *