نکات حقوقی مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت چیست و چگونه انجام می شود ؟  تیم حقوقی عدل محور تصمیم دارد تا در این مقاله شما عزیزان را با شرایط مشارکت در ساخت ، قرارداد و همچنین شرایطی که یک شریک شدن در ساخت باید در میان طرفین وجود داشته و همچنین شرایطی که باید در میان قرارداد آنان وجود داشته باشد را برای شما عزیزان شرح دهد.

پس اگر تا به اینجا آمده اید حتماً قصد شما ایجاد یک رابطه شراکت در ساخت می باشد پس به شما پیشنهاد میکنیم در ابتدا مقاله زیر را مطالعه کرده و سپس اقدام به مشاوره حقوقی از وکیل ملکی داشته باشید.

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت به چه معناست؟

مشارکت در ساخت در واقع آن است که قراردادی میان سازنده و مالک زمین وجود داشته باشد و این به آن معناست که قرارداد  دارای سه رکن اصلی زمین ، مالک زمین و سازنده میباشد و این خود زمینه ای برای جرائمی نظیر کلاهبرداری میباشد پس چه بهتر که از ابتدا با تبعات آن آشنایی داشته و اقدام به پیشگیری نمایید.

طرفین قرارداد مشارکت در ساخت

همانگونه که گفته شد ، مشارکت در ساخت دارای سه رکن میباشد که عبارتند از مالک زمین ، زمین و سازنده و قرارداد میان مالک زمین و سازنده زمین منعقد میگردد و این دو طرفین قرارداد شناخته میشوند که میتواند شخص حقیقی یا شخص حقوقی باشد برای مثال طرف سازنده قرارداد ، شرکت ساخت و ساز بوده که شخص حقوقی میباشد البته نکته قابل ذکر آن است که اصولاً طرفین قرارداد شخصیت های حقیقی میباشند.

نکته مهم در خصوص طرفین قرارداد آن است که طرفین قرارداد باید به صحت مدارک ارائه شده اطمینان داشته باشند و اگر مطمئن نیستند بکوشند تا صحت آن را احراز کنند چرا که اگر فردی ادعای مالکیت زمین را کند و یا بالعکس ادعا کند که سازنده است اما نباشد ، تبعات جبران ناپذیر بسیاری خواهد داشت.

قرارداد مشارکت در ساخت

در درجه اول در بحث تنظیم قرارداد ، بسیار مهم است که بدانید در زمان تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت ، حتماً به ازادی دیرکرد از تاریخ تعیین شده جهت تحویل یک ضمانت اجرایی وجود داشته باشد تا هیچ یک از طرفین قرارداد نتوانند از مفاد قرارداد سرپیچی کنند و مفاد قرارداد را رعایت نکنند و آوردن بند دارای ضمانت اجرا برای قرارداد ، بسیار حائز اهمیت میباشد.

در درجه دوم نکته قابل اهمیت و بسیار مهم تقسیم بندی سود و زیان در قرارداد میان طرفین میباشد به این صورت که حتما در یکی از بند های قرارداد باید ذکر شود که طرفین آورده های مالی شان در این قرارداد چگونه است و آیا سود و یا زیان به نسبت آورده مالی آن ها تقسیم میشود و یا قواعد دیگری دارد؟به هرگونه که هست حتماً باید در قرارداد ذکر گردد تا در آینده از ورود هرگونه خسارت جلوگیری کند.

در درجه سوم باید اذعان داشت که بهتر است شما قرارداد مشارکت در ساخت خود به ثبت برسانید در مکان هایی نظیر مشاورین املاک و یا دفاتر ثبت اسناد.

مشاور حقوقی و وکیل مشارکت در ساخت

همانگونه که مطالعه کردید مشارکت در ساخت قرارداد بسیار ظریفی است که دارای نکات ریز بسیار زیادی میباشد پس حتما قبل از تنظیم قرارداد خود با یک مشاور حقوقی و یا وکیل متخصص در ارتباط باشید تا پیشاپیش با تنظیم قرارداد درست بتواند از ورود هرگونه ضرر و یا کلاهبرداری و یا وقوع دیگر جرائم جلوگیری کند و شما نیز به عنوان یکی از طرفین قرارداد با آگاهی نسبت به حق و حقوقتان و همچنین با خیالی آسوده که قراردادی بدون هیچگونه مشکلی را امضا کرده اید در جریان شراکت در ساخت قراربگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *