نحوه ثبت نام سامانه ثنا

نحوه ثبت نام سامانه ثنا

  • آیا کد ثنا دارید؟
  • آیا اصلا میدانید کد ثنا چیست؟
  • آیا نحوه کار با سامانه ثنا را آموزش دیده اید؟

در دنیای امروزه شما به عنوان یک ایرانی باید دارای کد ثنا باشید. اگر دلیلش را نمیدانید با عدل محور همراه باشید تا به شما بگوییم کد ثنا و سامانه ثنا چیست و چرا باید دارای کد ثنا باشید.

نحوه ثبت نام سامانه ثنا

سامانه ثنا

سامانه ثنا سامانه ی مربوط به قوه قضاییه میباشد که شما میتواند تمامی کار ها و امورات مربوط به قوه خود را از طریق سامانه ثنا انجام بدهید.

شما از طریق سامانه ثنا میتوانید دادخواست ، شکوائیه ، اظهار نامه و … خود را ثبت کنید.

اما مهم ترین دلیل آنکه شما باید سامانه ثنا داشته باشید آن است که در صورت داشتن سامانه ثنا شما هرجای دنیا که باشید و در هر کجای دنیا علیه شما اگر دعوایی اعم از حقوقی یا کیفری اقامه شود ، در سامانه ثنا به شما ابلاغ خواهد شد و شما میتوانید پرونده خود را پیگیری کنید و وضعیت بررسی پرونده خود را دنبال کنید و از آن آگاه باشید.

کد ثنا

شما برای ثبت نام و ورود به سامانه ثنا باید دارای کد ثنا باشید. یعنی در واقع کد ثنا رمز ورود شما برای عضویت در سامانه ثنا و ورود به سامانه ثنا شماست و بدون در دست داشتن کد ثنا امکان استفاده از سامانه ثنا برای شما ممکن نمیباشد.

آموزش ثبت نام سامانه ثنا

شما در ابتدا با سرچ کردن کلمه ” سامانه ثنا ” یا ورود مستقیم به سامانه

Sana.adliran.ir

با صفحه ای روبه رو میشوید که باید روی گزینه ثبت نام شخص حقیقی کلیک کنید.

سپس اطلاعاتی نظیر کد ملی ، تاریخ تولد ، شناسه شناسنامه و … را وارد میکنید و به صفحه ی بعدی ورود میکنید.

سپس با ورود به صفحات بعدی تمامی اطلاعات نظیر آدرس محل سکونت ، شماره تماس و … را وارد میکنید.

سپس پیامی برای شما می آید تحت این عنوان که ثبت نام مراحل اولیه شما پایان یافته است و شما ثبت نام مرحله اول را با موفقیت گذرانده اید.

حال نوبت به احراز هویت شما میرسد.

احراز هویت سامانه ثنا

برای احراز هویت دو راه وجود دارد.

  1. راه اول آن است که شما با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی محل زندگی خود مراحعه کرده و در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی احراز هویت میشوید و رمز عبور خود را دریافت میکنید و ثبت نام شما در سامانه ثنا پایان میابد.
  2. راه دوم آن است که شما با مراجعه به “سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه” که به تازگی افتتاح شده است میتوانید به صورت آنلاین عکس خود ، امضای خود و با بارگزاری یک فیلم 20 ثانیه ای از خود ، هویتتان را احراز کنید و رمز عبور دریافت کنید و ثبت نام خود را به پایان برسانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *