وکیل ابطال مبایعه نامه در تهران

وکیل ابطال مبایعه نامه واقع در غرب تهران : برخی از اسناد مربوط به انتقال مالکیت در ابتدا به صورت مبایعه نامه تنظیم می شوند. ابطال مبایعه نامه مسئله ایست که در صورت بروز هر گونه مشکل در روند انتقال مالکیت پیش می آید. هرچند مبایعه نامه به سندی اشاره دارد که در زمان فروش مبیع (کالا یا مالی که ارزش فروختن دارد) تنظیم می گردد اما اصولا برای خرید و فروش ملک (زمین و ساختمان) بکار می رود.

نکته حائز اهمیت این است که مبایعه نامه ملکی را نمی توان به صورت عادی تنظیم کرد و باید تشریفات مربوط به تکمیل و تنظیم آن را به صورت رسمی و قانونی دنبال نمود. این موضوع نیاز به توضیح بیشتر دارد و به همین علت تصمیم گرفته ایم تا در قالب مقاله توسط وکیل متخصص ابطال مبایعه نامه امروز آن را بررسی کنیم.

وکیل ابطال مبایعه نامه

مبایعه نامه چیست؟

(بیع) متداول ترین عقدی است که در دنیای امروز به وقوع می پیوندد و به دنبال آن یک کالای باارزش (مبیع) از فردی به عنوان فروشنده (بایع) به خریدار فروخته می شود. اغلب عقود مورد نظر که در قالب عقد بیع رخ می دهند نیازی به تنظیم سند ندارند و به همین علت برای آن ها از لفظ مبایعه نامه استفاده نمی شود اما فروش زمین یا آپارتمان نیازمند تنظیم سند است که به آن مبایعه نامه می گویند.

مبایعه نامه به معنای انتقال مالکیت نیست بلکه اولین قدم برای انتقال مالکیت است و در صورتی که مشکلی در روند آن پیش نیاید می تواند به انتقال مالکیت منجر شود. در این سند تمامی شرایط مربوط به ایجاب و قبول، شرایط مبیع، مشخصات طرفین و مواردی از این قبیل درج می شود. همچنین می توان شرایط خاصی را تعیین کرد که اگر ثمن معامله (مبلغ مبیع) پرداخت نگردد فروشنده بتواند از خیار تاخیر در پرداخت ثمن یا عدم پرداخت ثمن استفاده کرده و آن را فسخ نماید.

شرایط ابطال مبایعه نامه چیست؟

وکیل ابطال مبایعه نامه در خصوص شرایط ابطال مبایعه نامه بیان دشت: شرایط ابطال مبایعه از شروط مربوط به ابطال قراردادها پیروی می کند. اجبار در امضای یک قرارداد به نحوی که اختیار طرف را کاملا از بین ببرد، عدم قصد نسبت به معامله یا شرایط آن، مشروعیت نداشتن جهت معامله، عدم اهلیت یکی از طرفین یا هردوی آن ها به همراه مالیت نداشتن مال موضوع معامله باعث می شوند تا معامله باطل شده و صحت خود را از همان بدو تنظیم و امضا از دست بدهد.

اگر نمی توانید به شرایط ابطال معامله استناد کنید می توانید از خیارات مندرج در آن بخصوص خیار تاخیر در پرداخت ثمن، خیار مجلس یا خیار عدم رعایت شروط ضمن عقد استفاده کنید. اقاله راه حل دیگری است که می توان برای انحلال یک مبایعه نامه به کار گرفت. اگر هیچ گونه خیاری در مبایعه نامه قابل اجرا نیست و شرایط صحت قراردادها هم به خوبی رعایت شده است اما شما و طرف مقابل از شرایط مندرج یا پیش آمده راضی نیستید می توانید با استناد به اقاله آن را منحل کنید.

مبایعه نامه یک عقد لازم است

مبایعه نامه یک عقد جایز نیست و شما نمی توانید در هر زمان که تمایل داشتید آن را فسخ نمایید. مبایعه نامه همانند تمامی عقود مربوط به بیع و خرید و فروش یک نوع عقد لازم است و طرفین نمی توانند آن را خارج از اصول قانونی یا رضایت طرف مقابل، منحل یا فسخ نمایند.

هرچند مبایعه نامه قابل فسخ نیست اما اگر در همان زمانی که آن را امضا کرده اید و از جلسه مربوطه خارج نشده اید از امضا پیشمان شدید می توانید با استناد به خیار مجلس آن را فسخ کنید. اگر هم شرایط خاصی یا مدت زمان قطعی برای پرداخت ثمن تعیین نشده است ثمن معامله باید ظرف سه روز از پذیرش مبایعه نامه پرداخت گردد در غیر این صورت می توان با استناد به خیار تاخیر ثمن آن را فسخ کرد. نکته حائز اهمیت این است که صدور چک نشان از پرداخت وجه معامله دارد و شما نمی توانید دیگر از خیار تاخیر در پرداخت ثمن استفاده نمایید.

تعیین وجه التزام

در صورت امضای مبایعه نامه ای که به سود شماست بهتر است از وجه التزام غافل نشوید. اگر در سند مربوطه مبلغی را به عنوان وجه التزام تعیین کنید طرف مقابل متعهد می شود تا تعهدات خود را به موقع و با رعایت الزامات قانونی انجام دهد در غیر این صورت باید خسارات مربوط به عدم انجام تعهدات را به شما پرداخت نماید.

حتی اگر مبایعه نامه در کل منحل شود ( به غیر از شرایط بطلان معامله ) می توانید از وجه التزام برای جبران خسارات خود استفاده کنید. معاملات و قرردادها به خصوص در حوزه املاک با سرمایه و دارایی شما سروکار دارد این به معنالی اهمیت و لزوم مراجعه به وکیل ملکی ضروری به نظر میرسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *