وکیل ترک انفاق , بهترین در غرب تهران

وکیل متخصص و حرفه ای ترک انفاق  : اگر بگوییم نفقه مهمترین حق مالی یک زن در زندگی مشترک به حساب می‌آید قطعاً گزافه‌گویی نکرده‌ایم. نفقه باعث میشود زن بتواند در زندگی مشترک با یک روحیه مناسب به انجام امور روزمره و انجام وظایف خود در زندگی زناشویی بپردازد.

هرچند پرداخت نفقه انجام امور منزل توسط زن را الزامی نمی کند اما در عرف جامعه چنین مطرح شده است که زن با دریافت نفقه وظیفه دارد امور منزل را انجام دهد و از فرزندان نگهداری کند این در حالی است که نفقه صرفاً در مقابل انجام امور زناشویی و رابطه جنسی مطرح می گردد. بنابراین تنها زنانی از دریافت نفقه محروم می‌شوند که در مقابل همسر خود تمکین نکرده و نیاز جنسی وی را رفع نکنند.

وکیل ترک انفاق

با توجه به اینکه برخی از زنان در زمان حال و یا در زمان گذشته از دریافت نفقه به صورت ناعادلانه محروم شده‌اند (یعنی حتی در صورت تکمین نیز نفقه را دریافت نکرده اند) امکان درخواست نفقه حال و گذشته برای آنان وجود دارد. در این خصوص بهتر است به وکیل ترک انفاق مراجعه نمایید و شرایط بهتری را برای شکایت از این مسئله یا درخواست نفقه ای که حق شماست فراهم کنید.

نفقه و ترک انفاق در قوانین ایران

دادگاه خانواده حساسیت بسیار زیادی در زمینه پرداخت نفقه زنان دارد تا حدی که اگر یک زن به علت عدم پرداخت نفقه از همسر خود شکایت کند اثبات پرداخت نفقه را بر عهده مرد قرار داده است. بنابراین مرد در صورت مخالفت با ادعای زن باید اثبات نماید نفقه وی را پرداخت نموده است. البته این مسئله از یک اصل حقوقی نیز استنباط می شود که یک امر منفی را نمی توان اثبات کرد بنابراین فرد مقابل که ادعای موردنظر را رد می کند موظف به اثبات همان ادعا خواهد بود.

مبلغ نفقه نیز از یک زن به زنان دیگر کاملاً متفاوت است و به صورت موردی بررسی می‌شوند. در تعیین میزان نفقه نیز همانند اجرت المثل شرایط اجتماعی، خانوادگی و شخصی زن مورد توجه قرار می گیرد. این را هم اضافه کنیم که نفقه صرفاً یک وظیفه مالی برای زن و توسط مرد نیست بلکه ممکن است این تعهد میان سایر اعضای خانواده نیز ایجاد کرد اما پرداخت نفقه زن توسط همسر او مهمترین رکن از پرداخت نفقه در قوانین اسلامی را تشکیل می دهد.

ترک انفاق حقوقی و کیفری

از مهمترین سوالاتی که در مشاوره حقوقی ترک انفاق مطرح می گردد تفاوت میان ترک انفاق حقوقی و کیفری است. پیش از پاسخگویی به این سوال باید به اهمیت حضور وکیل خانواده در هر دو مورد اشاره کرد. بنابراین تفاوتی ندارد که درخواست شما به صورت کیفری تنظیم شده است یا حقوقی!

در پاسخ به سوال فوق باید بگوییم که اگر درخواست نفقه مربوط به زمان حال باشد و روابط مالی زوجین در مقابل یکدیگر را برساند میتوان شکایت کیفری به عنوان ترک انفاق را مطرح نمود اما اگر نفقه میان افرادی غیر از زن و شوهر مطرح گردد و یا اینکه نفقه پرداخت نشده مربوط به زمان گذشته باشد صرفاً می توان از طریق دادگاه های حقوقی و به خصوص دادگاه خانواده در زمینه‌ درخواست نفقه اقدام نمود.

بهترین وکیل ترک انفاق در تهران

برخلاف آنچه که شاید در وهله اول تصور کنید دریافت نفقه گذشته و حتی درخواست نفقه زمان حال نیز می تواند بسیار چالش برانگیز باشد؛ به عنوان مثال تصور کنید مرد در این شرایط درخواست اعسار دهد و خود را برای مدت زمانی نامعلوم از پرداخت نفقه معاف کند و یا این که ادعا کند که همسر او در مقابل نیازهای جنسی و روابط زناشوئی تمکین نکرده و به این علت از دریافت نفقه توسط همسر خود محروم شده است.

با توجه به اینکه رفت و آمد های ضروری برای طرح درخواست یا شکایت کیفری در رسیدگی به پرونده، اعتراض به حکم دادگاه، رسیدگی به ادعاهای طرفین و مواردی از این قبیل بسیار زیاد است و می تواند شما را از امور روزمره باز دارد بهتر است به یک وکیل متبحر در زمینه‌ دفاع از این پرونده ها مراجعه کنید. به خصوص در صورتی که قصد پیگیری پرونده و خواسته خویش از مراجع کیفری را دارید بدون حضور وکیل متخصص ترک انفاق در دادگاه مشکلات و سردرگمی های بسیاری برای شما پیش خواهد آمد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *