وکیل جعل , امضا ، نام ،سند ، مدارک و…

وکیل جعل , امضا ، نام ،سند ، مدارک : همین ابتدای کار باید بیان کنیم که جعل، هر گونه دستکاری و تغیر در سند عادی و سند رسمی می باشد؛ اعم از اینکه تاریخ را تغیر دهید یا خط و خراشی در سند ایجاد کنید، در کل هرگونه تغیر و دستکاری که بدون آگاهی و اذن طرف مقابل باشد را جعل می گویند.

نکته واضح آن است که جعل در اسناد عادی بسیار راحت تر و بیشتر از اسناد رسمی می باشد. بنابراین میزان جرایم وقوع یافته در حوزه جعل مربوط به دستکاری و جعل در اسناد عدی است.
در ادامه به تعریف سند رسمی و عادی و مراحل شکایت در جعل، دادگاه رسیدگی کننده به جعل، مجازات جعل در اسناد اشاره خواهیم کرد.

منظور از سند رسمی و عادی چیست؟

در پاسخ به سوال جعل چیست ؟ باید بیان داشت که اسناد رسمی سندها یا قراردادهایی هستند که در اداره ثبت اسناد و املاک یا در دفترخانه اسناد رسمی هر استان یا شهرستان ثبت شده باشند . امکان انکار سند به هیچ وجه در این اسناد ممکن نیست اما ادعای جعل پذیرفته می شود باید توجه داشت که اثبات جعل بسیار سخت و دشوار می باشد.

وکیل جعل

وکیل جعلم متخصص و کار بلد

در مقابل اسناد عادی وجود دارند، اسناد و رسید ها یا قرارداهایی هستند که در هیچ دفترخانه اسناد رسمی یا اداره ثبت و اسناد ثبت نشده است بلکه به صورت سنتی بر روی یک برگه کاغذ عادی تعهدات طرفین نسبت به طرف مقابل نوشته شده است. یعنی همه داشته هایشان نسبت به قرارداد یا معامله ای که انجام داده اند یک برگه نوشته عادی است که در ضمن آن تعهدات طرفین ذکر شده . این نوع سند متاسفانه از اعتبار بالایی برخوردار نبوده و فرصت را برای سو استفاده کنندگان فراهم می آورد تا به راحتی ادعای جعل و انکار نسبت به قرارداد یا معامله انجام شده را داشته باشند در چنین حالتی اثبات وجود قرارداد یا معامله به واسطه سند عادی سخت است که در چنین شرایط دشوار می توانید با وکلای متبحر و مجرب گروه حقوقی عدل محور از طریق شماره 09305297504 در تماس باشید تا ضمن دریافت مشاوره حقوقی تلفنی نسبت به وضعیت پرونده حقوقی خود اطلاعات کاربردی دریافت کنید.

بنابراین توضیه وکیل کیفری تیم حقوقی عدل محور به شما عزیزان ثبت اسناد و قراردادهای خود در یکی از دفاتر اسناد رسمی محل سکونت خود می باشد تا از دستکاری و جعل در سند جلوگیری کنید .

مراحل شکایت از جعل

اگر سند رسمی یا عادی شما مورد جعل یا دستکاری قرار گرفته باشد فوراً باید به وکیل متخصص جعل مراجعه کنید تا سریعاً نسبت به تنظیم شکوائیه و پیگیری سایر مراحل شکایت از جعل اقدام نماید.

اولین مرحله در شکایت از فرد جاعل تنظیم شکوائیه ای با همین عنوان می باشد که می بایست توسط وکیل جعل در سامانه ثنا تنظیم و ثبت شود پس از ثبت در سامانه ثنا مکان و زمان رسیدگی به شکایت و دادخوهی شما متعاقباً از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد . در این مرحله شما باید تمامی مدارک و اسنادی که محق بودن شما و سواستفاده طرف مقابل از سند را اثبات می کند به همراه داشته باشید.

اگر سند از اسناد رسمی باشد احتمالاً برای اثبات ادعای خود کار راحت تری در پیش خواهید داشت اما در خصوص اسناد عادی کمی چالش و دشواری خواهید داشت.

در صورتی که قرارداد یا سند در حضور افراد یا اشخاص غیر از طرفین معامله تنظیم شده باشد می توانید از شهادت شهود برای اثبات ادعای جعل و دستکاری در سند استفاده کنید.

جمع آورری مدارک و اسناد لازم برای اثبات ادعای جعل مهمترین و حساس ترین مرجله در رسیدگی قضایی به ادعای شما می باشد.

دادگاه رسیدگی کننده به جعل

جرم جعل از جرایمی است که جنبه کیفری داشته و در دادگاه کیفری رسیدگی می شود به همین دلیل دادگاه کیفری مکان وقوع جرم یا محل ارتکاب جرم یعنی محل جعل سند، مرجع قضایی یا دادگاه رسیدگی کننده به جعل است. برای نمونه اگر جعل در اصفهان اتفاق افتاده باشد و شاکی در تهران سکونت داشته باشد دادگاه کیفری اصفهان مسئول رسیدگی به جرم جعل می باشد.

مجازات جعل سند چیست؟

هیچ جرم و فعل یا ترک فعل مجرمانه ای بدون مجازات نخواهد بود در خصوص مجازات استفاده از سند مجعول نیز در صورت اثبات این مسئله فرد جاعل به مجازات کیفری تحمل حبس از 3 ماه تا 1 سال یا به پرداخت جزای نقدی 3 تا 12 میلیون ریال محکوم خواهد شد. اما درخصوص کارمندان دولتی که اقدام به جعل یا تزویر کنند حبس 6 ماه تا 5/2 سال و جریمه 30،000،000 ریال محکوم می شوند اینها علاوه بر مجازات های ادای است که برای کارکنان دولت در نظر گرفته شده است.

جعل در قرارداها و اسناد عادی و دستکاری در سفته یا چک بیشترین میزان جعل را در سالهای اخیر به خود اختصاص داده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *