وکیل طلاق از طرف زن [ زوجه ]

وکیل طلاق از طرف زن ( زوجه ) یکی از چالش برانگیزترین مسائلی که در حقوق خانواده مطرح می شود طلاق از جانب زن است. بسیاری از مردان جامعه که درخواست طلاق می دهند هیچ گونه نیازی به مراجعه به وکیل احساس نمی کنند چرا که به صورت قانونی داری حق طلاق بدون دلیل موجه هستند اما با توجه به دشوار بودن پروسه طلاق از جانب زن اغلب آنها به وکیل متخصص در این زمینه مراجعه کرده و سعی می کنند حقانیت خود را در این خصوص به دادگاه اثبات کنند.

با توجه به اینکه متون شرعی و قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران طلاق را یکی از حقوق مردان برشمرده و حق زنان را در این زمینه منوط بر رضایت مردان نموده است بنابراین مراجعه به وکیل خانواده ضرورت بسیار زیادی دارد.

وکیل طلاق از طرف زن

طلاق از طرف زن

زمانی که زن و مرد سند ازدواج را امضا کرده و به عقد یکدیگر در می آیند مرد حق طلاق را به دست می آورد و زن برخی از حقوق مالی همانند مهریه را! با این تفاوت که حق زن بر مهریه قابل اسقاط می‌باشد اما حق طلاق قابل اسقاط نیست و در صورت رضایت مرد به زن منتقل می‌گردد بی آنکه در خصوص مرد پایان یابد.

حال در شرایطی که اغلب زنان حق طلاق نداشته و تمایلی به ادامه‌ زندگی مشترک با همسر خود ندارند چگونه می توانند خود را از تعهدات و مسئولیت های زندگی مشترک رها کنند؟ نکته ای که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید این است که قبل از مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و پیش از تنظیم دادخواست طلاق از جانب زوجه حتماً به وکیل طلاق از طرف زن مراجعه نمایید.

پذیرش دادخواست طلاق از طرف زن

شاید با مطالعه مطالب فوق تصور کنید که زنان هرگز قادر به موفقیت در نتیجه درخواست طلاق نمی شوند اما این گونه نیست؛ شما اگر بتوانید یکی از موارد ۱۲ گانه ای که در قباله نکاح به امضای شما و همسرتان رسیده است را اثبات کنید و یا یکی از موارد عسر و حرج و هرچه آنچه که ادامه‌ زندگی مشترک با همسرتان را غیرممکن یا بسیار دشوار نموده است اثبات نمایید می‌توانید حکم طلاق را از دادگاه دریافت کرده و خودتان را از قید و بند یک زندگی مشترک که رغبتی به ادامه آن ندارید رها کنید.

مراحل طلاق از طرف زن

زنانی که حق طلاق ندارند بدون یک دلیل موجه نمی توانند امیدی به موفقیت در خصوص طلاق از جانب خود داشته باشند. دادگاه در این شرایط حتماً از شما دلایل و مستنداتی را میخواهد تا اثبات کنید ادامه‌ زندگی مشترک با همسرتان برای شما غیر ممکن شده است.

اگر با یک مسئله جدی در زندگی مشترک مواجه هستید به وکیل متخصص مراجعه کرده و تا زمانی که دلایل و مستندات کافی را در زمینه مورد نظر به دست نیاورده اید جهت ارائه درخواست در این زمینه خودداری کنید چه بسا بسیاری از زنان در جامعه‌ امروز با گله و شکایت از روابط نامشروع همسر خود با زنان دیگر راهی دادگاههای خانواده شده و به علت عدم توانایی در اثبات این مسئله موفق به دریافت حکم طلاق نشده‌اند.

اگر به وکیل طلاق مراجعه کنید هیچ نیازی به حضور در جلسات دادگاه نخواهید داشت مگر اینکه طبق شرایط خاصی دادگاه حضور شما را برای برخی از بیانات لازم بداند. حتی با داشتن وکیل طلاق از طرف زن لازم نیست در زمان اجرای حکم طلاق نیز در دفتر ثبت طلاق حضور داشته باشید.

اگر شما مدارک و مستندات کافی برای اثبات حق خود مبنی بر درخواست طلاق را به دادگاه ارائه کنید می توانید طی سه الی چهار ماه نتیجه مورد نظر را بدست آورید اما اعتراض هر کدام از طرفین به احکام صادره از دادگاه های بدوی و تجدید نظر باعث می شود پروسه‌ رسیدگی به پرونده طلاق به یک سال و یا حتی بیشتر از آن کشیده شود.

بررسی آثار مالی طلاق از مهمترین عوامل موثر در افزایش مدت زمان رسیدگی به این پرونده خواهد بود. دقت کنید که بر خلاف اعتقاد عامه‌ اجتماع اگر شما دلایل موجهی برای درخواست طلاق داشته باشید نیازی به بذل مهریه نخواهید داشت. بنابراین علاوه بر اجرای حکم طلاق حتی موفق به دریافت مهریه و در برخی از موارد موفق به دریافت سایر آثار مالی طلاق خواهید بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *