وکیل متخصص ورود به عنف در تهران

وکیل ورود به عنف : یکی از حقوق مهم و اساسی افراد که علاوه بر قانون مجازات اسلامی در قانون اساسی هم بدان اشاره شده حق حفاظت وعدم تعرض به جان و مال و مسکن افراد می باشد.
در عین حال قانون گذاران در قانون مجازات اسلامی نیز برای افرادی که این حق را زیر پا گذاشته اند مجازات کیفری را اعمال می کند.

قطعا سوالات بسیاری در خصوص تعریف این جرم و مراحل پییگری و مجازات تجاوز به عنف در ذهن شما عزیزان می باشد که توسط وکیل متخصص گروه وکلای عدل محور به این پرسش ها در مقاله پیش رو پاسخ دادیم اگر نیازمند مشاوره حقوقی تخصصی در این زمینه باشید می توانید از طریق شماره های مندرج در سایت عدل محور از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی رایگان دفتر وکالت عدل محور استفاده کنید.

ورود به عنف چیست؟

هر گونه تعرض به حقوق مذکور ( جان و مال و شغل و… ) ممنوع است چانچه فردی به منزل و خانه شخصی ورود غیرقانونی و بدون اذن مالک داشته باشد و برای این اقدام خودش رفتار خوشونت آمیزی داشته و از ابزار غیر عادی استفاده کند مرتکب جرم ورود به عنف شده.

وکیل ورود به عنف

نظر به جدیت و سختگیری مراجع قضایی در چنین پرونده هایی و اعمال اشد مجازات برای مرتکبین، شکات می توانند با بهره گیری از وکیل متخصص ورود به عنف و تنظیم شکوائیه مخصوص برای مجازات مجرم اقدام قضایی را انجام دهند.

قانون مجازات اسلامی در این زمینه بیان داشته :

هر کس به قهر و غلبه داخل ملکی شود که در تصرف دیگری است اعم از آن که محصور باشد یا نباشد، یا در ابتدای ورود، به قهر و غلبه‌ نبوده اما بعد از اخطار متصرف به قهر و غلبه مانده باشد، مرتکب جرم شده است‌.

استثنائات ورود به عنف

در این بین برخی اقدامات و افعال حتی ورود به زور به منزل دیگری از قاعده جرم ورود به عنف خارج است و آن زمانی است که عاملین و یا ضابطین قضایی با حکم قاضی و مقام رسیدگی کننده حق ورود به منزل دیگری را داشته باشند توجه داشته باشید این اقدام در هر صورت حتی شرایط اظطراری حتما باید با حکم قضایی انجام گیرد . در غیر این صورت مرتکبین فعل مجرمانه به مجازات کیفری یک ماه تا یک سال محکوم می شوند بنابراین قانون برای ضابطین دادگستری نیز لازم الاجرا است.

ورود غیر قانونی صاحب خانه

در سالهای اخیر پرونده های تجاوز به عنف شکل و محتوای جالب به خود گرفته، منظورم این است که بعضا مستاجران علیه مالک خانه شکایت تجاوز به عنف را مطرح می نمایند.

شاید با خودتان بگویید صاحب خانه است دیگر می تواند این اقدام را انجام دهد اما نظر به قرارداد اجاره ای که منعقد شده مالک طی مدت زمان مشخصی حق ورود به منزل خود را ندارد و برای این کار باید از مستاجر که در حال حاضر مالک منفعت ملک می باشد اذن بگیرد با توجه به این موضوع در صورت ورود غیر قانونی مالک آنهم بدون اذن مستاجر قطعاً امکان طرح شکایت بر علیه ایشان وجود دارد . اما باید استثنائاتی را هم قائل بشیم . گاهاً مالک خانه برای فروش یا اجاره می بایست منزل را به مشتریان نشان دهند در چنین حالتی مستاجر نمی تواند مانع این اقدام مالک شود البته که در این مورد هم باید از مستاجر اجازه گرفته شود.

مراحل شکایت ورود به عنف

اولین قدم اعطای وکالت به وکیل متخصص کیفری می باشد در قدم بعدی باید تمامی مدارک مستندات که مثبت و اثبات کننده حقوق شما می باشد تهیه گردد .

حال نوبت به تنظیم شکوائیه می رسد که نظر به تخصصی بودن کار توصیه اکید به تنظیم شکوائیه توسط بهترین وکیل ورود به عنف شده است در قدم بعدی دادسرا در صورت اجماع شرایط کیفر خواست صادر کرده و آن را به دادگاه کیفری ارسال می کند در این بین پیامک یا ابلاغیه ای حاوی محل و زمان و مکان رسیدگی به وکیل شما در صورت عدم داشتن وکیل به خود شما ارسال می گردد.
وظیفه شما حضور در جلسه دادگاه به همراه مدارک جمع آوری شده می باشد پس از اثبات حقانیت و تجاوز متشاکی عنه به حقوق و حریم خصوص شما نوبت به مجازات کیفری ورود به عنف می رسد.

مجازات کیفری ورود به عنف

مرحله اجرای احکام یا اعمال مجازات کیفری درنظرگرفته شده برای مجرم فرا می رسد. اگر به کمک وکیل پایه یک دادگستری طبق مراحلی که پیش تر بیان داشتیم موفق به پیروزی در دادگاه شده باشید مجازات مجازات کیفری ورود به عنف که طبق تغیرات جدید اعمال شده در قانون مجازات اسلامی 3 ماه تا 5/1 سال حبس می باشد برای مجرم اعمال خواد شد.

در نهایت چنانچه سوال یا پرسش در این زمینه داشته باشید می توانید با بهترین وکیل کیفری تهران از طریق شماره 09305297504 چه از طریق تماس تلفنی چه از طریق انلاین در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *