چگونه کد فراگیر بگیریم ؟

  • کد فراگیر چیست ؟
  • شرایط و نحوه دریافت آن چیست ؟
  • از کجا باید برای کد فراگیر اقدام کنیم ؟
  • کاربرد ها و کارایی این کد چیست ؟

در این مقاله به بررسی و توضیح کد فراگیر میپردازیم. اینکه چه افرادی ملزم به داشتن کدفراگیر هستند. و کـد فـراگیـر چه کارایی برای آنان دارد و در چه مواردی میتوانند از کـد فراگـیر استفاده کنند. در ادامه با گروه وکلای عدل محور همراه باشید…

چگونه کد فراگیر بگیریم ؟

همه ی شما به عنوان افراد عادی و ایرانی دارای کد ملی هستید و کد ملی در واقع شناسه ی شما برای ایرانی بودن شماست. در تمامی موارد برای باز کردن حساب بانکی،ایجاد حساب،خرید و فروش و نقل و انتقال و … شما نیاز به درج کد ملی خود در فرم مذکور دارید.

حال وقتی اتباع خارجه بخواهند در ایران اقامت داشته باشند و در ایران فعالیت کنند و فعالیت هایی نظیر ثبت شرکت ها و … را داشته باشید ملزم به داشتن کـد فراگیـر هستند. و درواقع داشتن کدفراگیر برای آنان الزامی میباشد. در واقع نوعی شناسه هویتی آنان میباشد که باید آن را در مواردی ارائه دهند.

کد فراگیر در واقع کدی است که اتباع خارجه و غیر ایرانی عزیز برای اموری نظیر امور مالیاتی خود ، امور ثبت شرکت های خود ، افتتاح حساب و یا دیگر امور مالی خود باید استفاده کنند.

ثبت اینترنتی کد فراگیر

پس همانگونه که گفته شد کـد فـراگیر کدی است که اتباع خارجه باید برای اقامت در ایران داشته باشند و از آن استفاده کنند. حال در ادامه به شما خواهیم گفت که اباع خارجه و غیر ایرانی برای ثبت نام برای دریافت کدفراگیر باید چه کار کنند و چگونه کد فراگیر را به دست آورند.

سامانه ثبت اینترنتی کـد فراگـیر

اتباع غیر ایرانی و خارجی عزیز میتوانند با مراجعه به سایت

IRSHERKAT.SSAA.IR

در قسمت ثبت نام اینترنتی کـد فراگـیر ورود کنند و کد فراگیر خود را با کامل کردن اطلاعات خود دریافت نمایند و به راحتی به امور کار های مالی و غیر مالی خود که ملزم به ارائه کد ملی فراگیر هستند ، استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *