سفته تضمین حسن انجام کار

سفته تضمین حسن انجام کار و شرایط آن در قانون : امروزه در بسیاری از روابطی که میان کارگران و کارفرمایان برقرار است نظیر مشاغل در آرایشگاه ها ، کلینیک های پزشکی ، فروشگاه ها و …. کارفرما برای آنکه از حسن نیت انجام کار کارگر مطمئن گردد. در ابتدا با وی طی میکند تا سفته ای را به مبلغ مشخص شده به وی تحویل دهد تا چنانچه از انجام وظایف منعقده در قرارداد سرباز زد. و یا زودتر از موعد محل کار را ترک نمود و یا هر اتفاقی که در قراراداد اصلی میان آن دو منعقد شده باشد. اتفاق افتد بتواند سفته را به اجرا بگذارد و ضرر وارده را از آن طریق جبران نماید.

سفته تضمین حسن انجام کار

نکات مهم سفته تضمین حسن انجام کار

برای تحویل و دادن این سفته بهتر است قراردادی جدا میان کارفرما و کارگر منعقد گردد و تمامی شرایط مشخص شود. که در ادامه ما به برخی از نکات مهمی که باید در هنگام تحویل سفته به آن توجه داشته باشید اشاره میکنیم.

شماره سفته

دقت داشته باشید که حتما حتما حتما حتما باید شماره سفته تحویل داده شده به کارفرما در قرارداد اصلی نوشته شود. مزیت این عمل آن است که کارفرما نتواند سفته ای دیگری را جعل نموده و به جای سفته اصلی جا بزند و کارگر در این میان متضرر گشته و به دنبال اثبات جعلیت سند باشد.

تاریخ سفته

سفته ای که به عنوان حسن نیت انجام کار و یا ضمانت انجام کار تحویل کارفرما داده میشود. به هیچ عنوان نباید تاریخ داشته باشد و به جای تاریخ باید عبارت ” بابت تضمین حسن انجام کار ” و یا ” بابت حسن نیت در عمل کارگر ” ذکر شود. برای اطمینان بیشتر روی عبارت درج شده چسب زده تا به هیچ عنوان امکان تغییر آن نباشد.

ظهر نویسی سفته

حتما در پشت سفته نیز عبارت بابت حسن نیت در انجام عمل ذکر شود. هم خود شخص و هم کارفرما و هم دو شاهد دیگر شهر سفته را امضا کنند. و همگی تاکید بر آن داشته باشند که این سفته مبنی بر بدهکاری مالی نبوده و فقط ارزش آن از منظر قضایی برای حسن نیت انجام عمل کارگر میباشد.

فتوکپی از سفته

حتما از سفته مورد نظر دو الی سه فتوکپی رنگی داشته باشید. و یکی را ضمیمه قرارداد اصلی و دیگری را ضمیمه قرارداد سفته تضمین انجام عمل نمایید و فتوکپی سوم را نیز نزد خود نگاه دارید.

خیانت در امانت

وکیل سفته : حتما در قرارداد سفته خود اعمالی را که جزء وظایف شما هستند به طور مفصل و با تفصیل ذکر کنید. و در بند دیگری در قرارداد ذکر نمایید. که کارفرما محترم فقط در صورت تخلف از اعمال فوق حق به اجرا گذاشتن سفته را خواهد داشت. وگرنه عمل وی مصداق خیانت در امانت موضوع ماده 674 قانون مجازات اسلامی بوده و بار کیفری خواهد داشت.

همچنین در قرارداد سفته ذکر گردد که اصل بر انجام وظایف کارگر به نحو احسن بوده و در صورت به اجرا گذاشتن سفته ، کارفرما موظف است عدم حسن نیت وی را در دادگاه صالح به رسیدگی اثبات نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *