وکیل سفته (مطالبه وجه در کمترین زمان)

وکیل سفته کیست ؟ بهترین در تهران :  سفته من جمله اسناد تجاری می باشد که قانونگذار نگاه ویژه ای به آن داشته و در کنار چک از امتیازات اسناد تجاری برخوردار می باشد البته که امروزه کاربرد چک بیش از سفته می باشد. اما هنوز هم سفته کارایی مخصوص به خودش را دارد . در اصطلاح حقوقی به سفته فته طلب نیز گفته می شودکه شاید برای شما کمی نا آشنا باشد . مقاله پیش روتوسط وکیل متخصص سفته گروه حقوقی عدل محور تهیه شده است.

به موجب صدور سفته صادر کننده متعد می شود تا در موعد معین نسبت به پرداخت وجه اقدام کند، سفته کارایی دیگر دارد که آن ایجاد ضمانت برای متعهد می باشد. امروزه بسیاری از کارفرمایان از کارگران یا کارمندان خویش به جهت ایجاد ضمانت حسن انجام کار سفته تضمینی دریافت می کنند تا در صورت ایجا خسارت یا عدم انجام وظایف و ورودخسارت به شرکت به راحتی بتوانند تمام یا حدودی از مبلغ را اخذ کنند در کل کارایی سفته برای ایجاد ضمانت بیشتر از صدور آن برای مطالبه وجه می باشد.

بهترین وکیل سفته

واخواست چیست و چه کارایی دارد؟

به هنگامی که صادر کننده نسبت به تعهد خود اقدامی نکند و یا مبلغ را در موعد از پیش تعیین شده پرداخت نکند وکیل سفته باید طی 10 رو از زمان تاریخ سر رسید آن را واخواست بزند رعایت این نکته منجر به آن است که سفته نیز در زمره اسناد تجاری قرار گیرد که مزیت آن توقیف اموال یا اخذ تامین خواسته بدون انکه از دارنده سفته مبلغی بابت خسارت احتمالی اخذ شود.

مراحل مطالبه وجه سفته

مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و تنظیم دادخواست سفته با توجه به شرایط و اوضاع و احوال موجود اولین گام می باشد. سپس شما می بایست به کمک وکیل سفته نسبت به تامین خواسته اقدام کنید. سپس پیامکی حاوی موعد و مکان تشکیل جلسه رسیدگی به شما ارسال می شود. البته در بعضی از موارد پیاکی ارسال نمی شود و شما باید به سامانه ثنا مراجعه کنید. بنابراین اصل را بر این بگذارید که هر گونه ابلاغیه از سوی دادگاه به سامانه ثنا شما یا وکیل ارسال می شود.

از کجا سفته بگیریم؟

بهترین و راحت ترین و مطمئن ترین راه برای اخذ و خرید سفته مراجعه به بانک است خرید سفته از دکه ها را توصیه نمی کنیم. زیرا که امکان جعلی بودن وجود داشته بنابراین با خرید از بانک ها از پیشامدهای احتمای جلوگیری کنید.

آیا امکان انتقال سفته وجود دارد؟

سفته نیز همانند چک قابلیت انتقال را دارد و با ظهر نویسی یا پشت نویسی قابل انتقال به غیر وجود دارد . ظهر نویسی عبارت است از پشت نویسی با این مضمون که سفته به خانم یا آقای …. انتقال یافت. بنابراین مسئولیت تضامنی که در چک وجود دارد در اینجا نیز قابلیت اجرایی دارد. و دارنده می تواند به تمام ظهرنویسان یا پشت نویسان قبل از خود مراجعه کند. اما براین این  امر باید به 2 نکته توجه ویژه داشت :

  1. اول اینکه متعهد در موعد معین نسبت به ایفای تعهدات اقدام نکرده باشد.
  2. دوم اینکه دارند می بایست ضمن مهلت مقرر یعنی تا 10 روز بعد از سر رسید نسبت به واخواست اقدام کند.

سریع ترین راه برای مطالبه سفته توسط وکیل

با توجه به اینکه این سند جزوه اسناد تجاری می باشد. به راحتی می توان برای مطالبه وجه سفته به ادراه ثبت مراجعه کرد. و در دایره ثبت نسبت به توقیف اموال و دارایی صادرکننده اقدام کرد. که این امر مستلزم پرداخت نیم عشر شرعی می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با بهترین وکیل سفته تهران در ارتباط باشید.

سفته تضامنی

بسیار پیش آمده که افراد تنها به منظور ایجاد ضمانت سفته صادر می کنند در این خصوص صادرکنندگان باید بسیار توجه داشته باشند. که در برگه سفته حتما به تضمانی بودن سفته و اینکه سفته تنها به منظور ایجاد ضمانت می باشد اشاره کرد. چنانچه شما به تعهدات کاری یا مالی خود وفا نکردید دارنده برگه یا سند سفته می بایست عدم انجام تعهدات یا ایجاد خسارت را اثبات کند. تا در مرحله بعد بتواند نسبت به مطالبه وجه مندرج در سند سفته اقدام کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *