لایحه دفاعی توهین ، تهدید و اخاذی

ارائه انواع لایحه دفاعی برای جرم توهین ، تهدید، اخاذی : یکی از جرایمی که امروزه در رویه قضایی با تراکم بسیار زیاد و بسیار شدید پرونده های مرتبط با آن رو به رو هستیم. جرایمی نظیر توهین و تهدید و اخاذی و جرایمی از این دست میباشد.

جرایمی که ادله اثباتی قرض و محکمی برای آنان وجود ندارد. و برای اثبات آنان راه بسیار سخت و دشواری باید پیش رو گرفت.

توهین

توهین به جرمی گفته میشود که فردی به دیگری کلمه را بگوید که محتوای بی ادبانه داشته باشد. و فرد مخاطب را ناراحت کند. و تفاوتی نیز نمیکند که این حرفی که در مورد وی زده است درست بوده باشد و یا غلط ،برای مثال اگر فردی به مجنونی بگوید دیوانه مرتکب جرم توهین شده است، کما اینکه وصف درستی را در مورد او به کار برده باشد. مراحل شکایت از جرم توهین

لایحه دفاعی توهین ، تهدید و اخاذی

تهدید

تهدید به جرمی میگویند که فردی مخاطب خود را از اتفاق قریب الوقوعی بترساند و او را وادار کن.د که ممکن است به خاطر بلایی که ممکن است در آینده به سرش بیاورد کاری را انجام دهد. نظیر اینکه چاقویی در دست بگیرد کما اینکه چاقو پلاستیکی باشد و با آن چاقو فرد را مجبور کند که تمامی پول هایش را به او بدهد.

اخاذی

اخاذی به جرمی میگویند که فردی به سبب اطلاعاتی که از مخاطبش دارد. او را وادار کند که برای او خدمات انجام دهد یا به او پول بدهد یا کاری را که خلاف میلش است برای او انجام دهد.

در خصوص جرم اخاذی شما باید با در دست داشتن ادله اثباتی کافی و نوشتن لایحه دفاعیه مناسب از خود دفاع کنید. تا بتوانید مرتکب را به سزای عملش برسانید.

در این مقاله در خصوص نکاتی برای لایحه دفاعی جرم توهین صحبت میکنیم. و برای اطلاعات بیشتر با شماره 09305297504 تماس بگیرید.

لایحه دفاعیه جرم توهین

وکیل امور کیفری : نکاتی که در خصوص لایحه دفاعیه جرم توهین رعایت کنید عبارتند از:

1- شرح ماوقع یعنی شرح دادن آنچه در پرونده اتفاق افتاده است.

به طور مثال شما در ابتدای لایحه دفعایه خود شروع به تعریف کردن ماجرا میکنید. و اینکه متهم پرونده از چه طریقی برای شما مزاحمت و توهین را ایجاد میکرده است.

2- ذکر عین اظهارات و تهدید ها و توهین های متهم

به طور مثال بنویسید که فرد با ذکر واژه هایی نظیر “خفه شو” ، “دهنت را ببند” و … به شما توهین میکرده است. و یا با توجه به روش هایی نظیر اگر به من پول ندهی آبرویت را میبرم از شما اخاذی میکرده است

3- مستندات شکایت

مستندات شکایت بسیار مهم میباشد اگر فرد از طریق پیامک به شما توهین میکرده است. استعلامات پیامک های خود را بگیرید و یا اگر از طریق واتس اپ و یا تلگرام به شما توهین میکرده است. اسکرین شات آن را به همراه صحت آن که توسط پلیس فتا احراز شده است به دادگاه تقدیم نمایید. تا در صورت کتمان متهم برگ برنده این پرونده را به همراه داشته باشید.

4- اظهارات شهود

اگر شاهدی دارید که جریان پرونده را مشاهده کرده باشد. و در طول پرونده با شما بوده باشد حتما به عنوان شاهد درخواست کنید که بیاید و در دادگاه حضور داشته باشد و به نفع شما شهادت بدهد. چرا که برگ برنده مفیدی برای شما خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *