وکیل کلاهبرداری با 12 سال سابقه

وکیل کلاهبرداری خوب و متخصص و با تجربه در تجریش : جرم کلاهبرداری یکی از مسائل کیفری است که بسیاری از افراد در عصر حاضر با آن روبرو می شوند. باتوجه به گسترش روابط اجتماعی، وقوع این جرم نیز افزایش یافته و شیوه های ارتکاب آن نیز تنوع چشم گیری داشته است؛ به نحوی که ممکن است در فضای مجازی نیز به وقوع بپیوندد. شما نیز ممکن است. همانند بسیاری از افراد، قربانی چنین اقدامات متقلبانه ای شوید و یا حتی ممکن است به صورت خواسته یا ناخواسته در مقام یک کلاهبردار از شما شکایت شود در ادامه با توضیحات وکیل کیفری متخصص همراه باشید.

باتوجه به مدارک و مستنداتی که در وقوع این جرم به دست آمده است جریان پرونده شما می تواند عادی، پیچیده یا دشوار گردد؛ تمامی این مسائل در نهایت باعث می شود حق الوکاله ای که ملزم به پرداخت آن هستید افزایش یابد. با این حال آن چه که حائز اهمیت است. این خواهد بود که بعد از صدور حکم، حقی از شما ضایع نشده باشد. در این خصوص بهترین اقدام ممکن، مراجعه به وکیل کلاهبرداری است. یک وکیل متبحر در دفاع از پرونده کلاهبرداری می داند چگونه بهترین دفاع ممکن را از پرونده موکل به عمل آورد.

وکیل کلاهبرداری

کلاهبرداری به چه معناست؟

در یک تعریف جامع، مختصر و اصولی می توان کلاهبرداری را تحصیل مال دیگری با توسل به وسایل یا اعمال متقلبانه دانست.

بنابراین کلاهبردار برخلاف سایر جرائم مشابه که منجر به تحصیل مال دیگری می شود. به اعمال زورگویانه، اکراه و اجبار متوسل نمی شود بلکه سعی می کند تا قربانی با رضایت خود، مال را در اختیار وی قرار دهد. این جرم امروزه به فضای مجازی نیز راه یافته است. و امروزه شاهد وقوع کلاهبرداری رایانه ای و کلاهبرداری اینترنتی نیز هستیم.

دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری

کلاهبرداری یک فعل کیفری است و برای شکایت از جرائم کیفری باید بر طبق قوانین آیین دادرسی کیفری عمل نمود. بنابراین برای شکایت از فردی که کلاهبرداری کرده است. باید با در دست داشتن تمامی مدارک و مستندات خود به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه کنید. معمولا محل تحصیل مال با توسل به افعال متقلبانه را محل وقوع جرم کلاهبرداری می دانند.

در صورتی که کلاهبرداری جنبه رایانه ای و اینترنتی داشته باشد قدری قضیه دشوارتر می شود. بهترین راه حل ممکن در این خصوص مراجعه به پلیس فتا و گزارش فعل مجرمانه است. در تهران دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه ای مسئول رسیدگی به چنین پرونده هاییست اما در سایر شهرستان ها، محلی که وجه اعتباری از حساب فرد برداشت شده است. محل وقوع جرم قلمداد شده و دادگاه همان محل نیز برای رسیدگی به جرم مورد نظر صالح خواهد بود.

وکیل کلاهبرداریو مجازات این جرم

مجازات انواع کلاهبرداری در قانون مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری قید شده است. باتوجه به اینکه جرم کلاهبرداری ممکن است بسته به موقعیت اجتماعی و شغلی افراد رخ دهد شامل مجازات کلاهبرداری ساده و کلاهبرداری مشدد است. در کلاهبرداری مشدد که اصولا توسط افراد شاغل در ادارات و موسسات دولتی یا نهادهای انقلابی و با سوء استفاده از موقعیت شغلی صورت می گیرد و یا منجر به انتشار اکاذیب و وعده های دروغین در رسانه های عمومی می شود. علاوه بر تحمل حداکثر مجازات تعیین شده برای آن جرم به انفصال دائم از مشاغل دولتی و انقلابی نیز محکوم می گردد. بنابراین جزییات مجازات کلاهبرداری را می توان به صورت ذیل بیان نمود. مجازات کلاهبرداری ساده عبارت است از:

  • تحمل حبس به میزان یک تا هفت سال
  • پرداخت جریمه نقدی معادل مالی که کسب شده است
  • رد مال به قربانی

مجازات کلاهبرداری مشدد

  • تحمل حبس به میزان دو تا دوازده سال
  • پرداخت جریمه نقدی معادل مالی که کسب شده است
  • رد مال به قربانی
  • انفصال دائم از مشاغل دولتی و نهادهای انقلابی

نکات حائز اهمیت در خصوص مجازات این جرم

  •  مجازات شروع به جرم کلاهبرداری بدون تحصیل مال، حداقل مجازات تعیین شده در این قانون برای جرم کلاهبرداری است.
  • مجازات این جرم به هیچ وجه قابل تعلیق نیست.
  • این جرم دارای جنبه عمومی است و در صورت گذشت شاکی خصوصی، فرد متحمل مجازات کلاهبرداری به علت اخلال در نظم و امنیت جامعه می شود.
  • مجرم در جرم کلاهبرداری در صورتی که مشمول شرایط آزادی مشروط باشد. و دو سوم از میزان حبس را تحمل کرده باشد می تواند از سازمان زندان ها، درخواست آزادی مشروط نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *